keskiviikko 5. elokuuta 2015

Mun arkea

Hahah piti ihan kaivaa kalenteri esii et muistan, mitä kaikkee täälä on tapahtunnu :D

Viime viikolla mulla tosiaa oli semmonen kevyt laskeutuminen kptiäidin arkeen, kun toi äiti vielä oli kotona mut sen tarvi esim. shoppailla työvaatteita ja muuta ni mää sit auttelin. Siinä oli hyvä totuttaa pienin menemään päiväunille mun kanssa ja mää pääsin kokeilemaan autolla ajamista (täälon vasemmanpuoleinen liikenne + en oo ikinä ennen ajanu automaattivaihteista) ja sellasta. Maanantaista keskiviikkoon olin siis apuna semmoset 6-7 tuntia kiireisimpään aikaan päivästä.

Torstain olin vapaalla ja menin sit läheiseen ostoskeskukseen vähän shoppailemaan. Oon kyl aatellu, että en kauheena haluu palkkojani vaatteisiin yms. laittaa, kun niitä saa sit Suomestakin, mutta tosiaan mähän lähin tänne 20-40 plusasteet mielessä ja pakkaaminen oli sen mukasta. Ei siinä muuten mitään, mut näissä taloissa ei ihan oo sellasia lämmityssysteemejä ku meillä Suomessa... Piti siis hommata lämpimämpiä vaatteita eli ostin pari hupparia. Thank god tajusin ottaa villa- ja unisukat mukaan! Vähän vielä pohdin investoimista lämpimämpään pyjamaan.


En voinu vastustaa Turtleseita...
Loppuviikon sit auttelinkin taas satunnaisesti lasten kanssa. Viime viikolla vapaalla ollessani en tehny juuri mitään kummallisempaa. Täällä on tosi kivaa mäkistä maastoa, joten aika paljo oon seikkaillu ja lenkkeilly ympäriinsä. Oon myös halunnu vapaalla ollessaniki viettää aikaa perheen kanssa, että sopeuduittais toisiimme paremmin :)

Tällä viikolla alkoki sit ihan tositoimet, kun toi äiti lähti töihin. Normaalisti se työskentelee keskiviikkosin, torstaisin ja perjantaisin, mut tällä viikolla se teki perjantain sijasta maanantain. Mää siis olin maanantaina klo 6 valmiudessa täällä yläkerrassa (tultiin ton päivän jälkeen siihen tuloksee et 6.30 on parempi. Puoli tuntia lisää unta jee!) ja autoin aamuhommissa, kunnes noi vanhemmat lähti töihin ja vanhin kouluun. Noiden kahden pienen kanssa arki on silleen iisiä, kun kaikki pyörii syömisen, vaipanvaihdon, pottatreenien ja pienemmän päiväunien ympärillä. Sitte näitten lisäks leikitään vuoroin ylä- ja alakerrassa, pihalla ja puistossa. Oon jo ihan kotiäiti :p mä myös yleensä laitan illallistouhut valmiiks. Toi isä ku tulee kotii ni toinen on lasten kans ja toinen siivoilee/tekee ruokaa ja kun äiti saapuu, mää oon off.

Mulla on lupa laittaa kuvia lapsista, mut säästän silti tunnistettavat joko facebookiin tai ihan vaan omaan käyttöön. Tässä ollaan puistossa kahden pienimmän kans 

Yks tytön lemppareita on liimata tarroja muhun. En tiä miks.
Tiistaina, kun olin vapaalla, pääsin viimein käymään Brisbanen cityssa. Ton isän äiti vei mut sinne ja hommattii mulle GoCard, johon siis ladataan arvoa ja sitä voi käyttää busseihin, juniin ja lauttoihin. Sunnuntaina meenkin sinne sitten jo omin päineni vähä seikkailemaan!

Tänään on siis tän viikon vika pitkä työpäivä. Ton kolmeveen pitäis olla päiväkodissa torstaisin, mut se on vähän kipeenä ni jäi sit kotiin. Ehtona oli kuitenkin et tarvii nukkua päiväunet ja mää sain vähä omaa aikaa ja kerranki pystyin syödä lounaan rauhassa :) loppuviikolle mulla on aika kivoja suunnitelmia tiedossa jee!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti