perjantai 21. elokuuta 2015

Ostostelut

No nyt tulee ehkä turhin postaus ikinä, mutta esittelen tässä nyt, mitä oon täällä raahannu kaupoilta mukaani. Ketään ei varmaan oikeesti tämmönen kiinnosta, mut mää kirjotan tätä sekä siks, että ei tarvi kaikille tutuille kertoa kuulumisia erikseen, mutta myös siksi, että muistaisin kymmenen vuoden päästä, mitä täällä on tapahtunnu :) eli, jos ei ostostelut kiinnosta, kantsii jättää tää väliin. Niinku aikasemminki kirjotin niin oon pyrkinny ostamaan vaan kaikkea järkevää mahollisimman edullisesti, koska en mää tänne tosiaan shoppailemaan tullu!

Hupparit Jay Jays pinkki $20 & musta $40
Nämä ostin melkeen heti, kun tulin tänne. Pakkasin tosiaan tänne rannat ja auringonpaiste mielessä, mut tosiaan täällä on vielä talvi ja yöt ihan semikylmiä ja taloissa, kun ei lämmitys ihan pelaa niinkun Suomessa. Näitä oon siis pitänny päälläni lähes yötä päivää. Usein on niin, et kun oon lasten kanssa, pidän sisällä villasukkia ja hupparia, mut ku lähetään puistoon, riisun topille ja laitan jalkaan ballerinat, kun ulkona on niin lämmin ja vaunuja kun työntelee noita jäätäviä mäkiä ylös ja alas, saa hyvän hien pintaan. Toi pinkki on tosiaan puhtaasti työkäyttöön ja se on vähän liian isokin oikeestaan mulle. Musta oli vähä tommonen kiusaus, johon ratkesin. Ei meinaan ollu halvimmasta päästä, mut hei turtlesit!

Legginsit Jay Jays 2kpl/$30
Toi Jay Jays on ihan mun lemppari! Mun lökärit alkaa olla jo vähän liian kuumat ja sortsit liian kylmät vielä, joten ostin parit lastenvahtimiskalsarit. Toki ois voinu ottaa jotku asiallisemmat, mut nää kahet huusi mun nimee (tollasia raidallisia oon aina haluannu) ja kukapa vois vastustaa Mikki Hiiri -pöksyjä!

T-paita Jay Jays $10
Tää oikeestaan on täysin turha ostos, mut kerrankos sitä. En mää nyt ihan natseileen jaksa alkaa itteni kaa, mut varmaa pitää vältellä tätä Jay Jaysia.

Topit H&M $8/kpl
Tajusin, et mullon mukana vaan painijanselkätoppeja enkä haluu semmosia rajoja (yh mulla on jo ruissista!), joten täysin pinnallisista syistä laihdutin lompakkoani vanhan kunnon hooämmän kassalla.

Lippis City Beach $5
Täsä tää mun lippis nyt. Mulla tosiaan oli aika tiukat kriteerit, ku halusin käytettävän näkösen, mut hintaa maksimissaan kympin JA nyt kun tajusin et lasten kanssa pidän hiuksia yleensä poninhännällä niin tarvii olla myös se semmonen reikä tuola takana. Onneks löyty ennen kesää!

Bikinit Jay Jays $1
Haha nää turistibiksut lähti mukaa kokeilematta alelaarista, ku aattelin et mitään en menetä, vaikkei nää oiskaa hyvät. No nää oli just soppelit jee!

Kangaskassit Typo $2/kpl
Mullahan oli tänne tullessa vaan iso matkalaukku ja käsimatkalaukkuna reppu. Toki oisin ottanu pikkulaukun mukaan myös, ellen ois hajottanu niitä kaikkia kolmea kuukauden sisällä ennen tänne lähtöä. Reppua oon sit käyttäny käsilaukkuna, mut se ei oo kovin käytännöllinen, joten päätin ostaa pari söpöä kangaskassia. Mää, kun oon aika tarkka myös laukkujen kans, koska musta rahan laittaminen niihin on täysin turhaa, mut toisaalta en haluu rumaakaan, joten helpompi näin!

Tää oli jonku laukkukaupan alesta n. $40
Tarviin tätä täällä matkustellessa niin ei tarvii ruumaan laittaa laukkua ja ohan tää kätsy myös kotimatkalle ni ei tarvii sitä reppua kantaa. Varsinki ku kotimatkalla on semmonen juttu, et täällä on ne nelkytasteiset helteet ja Suomessa talvi ni pakko ottaa käsimatkatavaroihin vähä lämpimämpää mukaa :D


Vaikka tuntu et kannoin ihan tosi paljon kosmetiikkaa yms mukana, oon silti joutunnu käyä ostaa jotai. Vasemmalla ylhäällä on kynsilakanpoistoaine, joka on saanu mut harrastaan imppausta. Se meinaan tuoksuu hennosti mantelille nami. Alhaalla kasvojenpuhdistusaine, kun vanha loppu. Seukkina suihkusaippua ja sit hampuharja. Kaikki nää on muuten ostettu ihan perus ruokakaupoista PAITSI toi hammasharja, koska en löytänny pehmeetä mistään muualta ku apteekista, mitä ihmettä. Viimesenä vielä ripsari, jota kans sai metästää koirien ja kissojen kans, kun vedenkestävää ei meinannut löytää mistään. Yritin välttää tän operaation ostamalla ripsarin jo Suomesta, mutta tietysti pakkasin meikkilaukkuun vanhan jo saattohoitoa läpikäyvän putelin.


Mun kuivashampoo loppu kans, joten toi pinkki on sitä sitte. Toi tuoksuu tosi ihanalle ja tekis mieli suihkia tota ihan huvikseen vaan. Tykkään tosta muuten enempi ku siitä, mitä kotona käytän! Käsirasva oli pakko ostaa kans, kun lasten kanssa pyöriessä, vaippoja vaihtaessa ja neniä niistäessä tulee pestyä käsiä kymmenen kertaa enempi ku normaalisti. Huulirasva-addikti ja krooninen pinnien kadottaja pääsi myös valloilleen. Ja toi shampoo! Oon ihan inlove. Toi oli halvin ja makso ehkä jonku kaks dollaria siinä missä puolet pienempi putilo lorealia oli kympin, mut toi on ihan loistotavaraa, suosittelen!

Näiden lisäks oon ostellut syötäviä juttuja, vähän askartelu- ja korttitouhuja (mm. Liiman joka on sininen, mut kuivuu kirkkaaks!) ja parit sukkikset niitten rikkinäisten tilalle.

Btw, syyskuussa mua kutsuu Sydney ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti