tiistai 14. heinäkuuta 2015

Ruisrock 2015

En oo ikinä ollu kesäsin missää festareilla, mut jotenki oon miettinny et vois olla kivaa. Hinnat on kuitenki aika suolasia siihen nähen, että en tiä onko niisä ees kivaa ja kannattaako maksaa, joten väliin on jäänyt. Tänä keväänä sit keksein et voisin mennä ilmaseks. Hain siis Ruisrockiin talkoolaiseks. Miksi Ruisrock? Koska tulin siihen tulokseen, et sielä ois kivointa. En tiä miks näin, mutta aika lailla tunteen mukanahan sitä on tää koko kevät menty, joten miksei tässäkin asiassa.

Hakeuduin siis talkoolaiseksi ja pääsinkin siivoustiimiin. Sopi mulle. Siivota osaa kuka vaan ja minähän olen oikeen alan kouluttamaton ammattilainen (no en enää ku loppu työt lauantaina, mut sillon olin). Menin Turkuu jo torstaina ku meilloli semmonen talkooinfo ja illalla treffasin mun ihanaa kesäturkulaistunutta opiskelukamua ja sen poikakaveria ja muitakin ihmisiä. Mentiin karaokee ja laulettiin kaverin kans joka toinen biisi ku sielei ollu oikee tunkua mikrofoneille :D Tämmönen maininnan arvonen asia, onnistuin navigoimaan itteni EKSYMÄTTÄ sieltä karaokemestasta mun majotuskoululle vaikka matkaa oli joku pari kilometriä. Tätä ei oo tapahtunnu ehkä ikinä ennen!

Perjantaina mulla oli eka talkoovuoro klo 14-21. Homma oli aika rentoa ja iisiä. Toki jalat oli kovilla ja oikeestaa kädetki niitten pihtien käytöstä, mut aika pientä se rasitus nyt loppujen lopuks oli. Mää saan jotain selittämätöntä mielihyvää ku nään miten mun ansiosta ruohikko alkaa näyttää ruohikolta eikä miltää kaatopaikalta. Siinäkin mielessä siis mulle sopiva homma. Illalla, kun vuoro loppu mua alko tympimään ihmispaljous ja muiden humalatila ja oikeestaan väsyttiki niin skippasin sit suosiolla Studio Killersin ja Ellie Gouldingin. En oo kummankaan mikään superfani, lähinnä oisin menny mielenkiinnosta kattelee, joten ei ees harmittannu.


Lauantaina mulla oli vapaapäivä ja meninki aika aikasin jo alueelle. Ekana mulla oli listalla Roope Salminen ja Koirat ja koska ei ollu parempaakaan tekemistä ni menin lavan eteen hillumaan tuntia ennen keikkaa ja varmistin täten eturivin paikan. Minä ja muut teinit (y) Mut siinä oli oikeen mukava istuskella ja ottaa aurinkoa ja kuunnella vastapäisellä lavalla soittavaa Anssi Kelaa. Koirien keikka oli taas kerran hyvä ja taas kerran tuntu et paras tähän mennessä!

Ton alemman ois pitäny olla eka mut möhlin. Halusin vaan esitellä teille mun hyviä kuvaajantaitoja.
Ketä ne naamat kiinnostaa anyway...
 Koirien jälkeen juoksin kuuntelemaan ihanaa Olavi Uusivirtaa. Se on oikeestaan mun ihan uus musiikkilöytö, mut oon ihan inlove. Olavi on varmaa sitä musaa mitä kuuntelen Ausseissa ku porailen suomi-ikävää yksin jossai nurkassa.

Olavin jälkeen törmäiltiin tämän torstaisen karaokekaverini kanssa ja jatkettiin Ruissia yhessä. Kateltii vähä vaikka mitä ja mää sain Disco Ensemblen keikalla varpaankynteni mustaks ku joku tyttö tykkäs hyppiä just mun jalan päällä jee. Syötiin myös hyvää ruokaa ja otetiin ylex tatuoinnit. Muistatteko noi vedellä laitettavat tatskat, joita sai pienenä esmes lauantaipusseista? Kuin siistiä, et ne on taas tullu!!! Tiia 12v täsmoi!


En tiä onko se tää tuleva lähtö vai mikä, mut musta on tullu oikeen semmonen kauneusfiilistelijä. Mut siis tuolla Ruissalossa oli niin valtavan kaunista, etten meinannu kestää. Ja Turkuki oli ihana! Illalla viimesenä ku kateltiin Apulantaa ihanan ystävän kanssa, ei ees todella humalaiset ihmiset ja se ahistava roskaamisen määrä ja mikään häirinny, kun kuu paisto ja vesi kimmelsi ja aah. En kestä :D

Sunnuntaina mulla oli taas talkoohommia sama 14-21 vuoro. En jaksanu mennä kattoo mitään ennen enkä jälkee vuoron. Chillailin vaan aamun ja illalla lagailin. Lähtö mulla oli klo 2 yöllä, joten hetken kerkesinki vaan olla. En jaksanu olla koko iltaa majotuskoululla, joten menin sit mäkkiin istuun pariks tunniks limuni kans ja kattelin ihmisiä. Se oli kovin jännittävää. Tosiaan siinä kahden aikaan hyppäsin erään talkoolaisten fb-ryhmästä bongaamani tamperelaistyttösen kyytiin ja oli ihan tosi hauskaa huomata kaikkia yhteyksiä, mitä meillä oli! Muutkin autossa olijat oli oikeen mukavan olosia likkoja ja täytyy sanoa, et tona viikonloppuna törmäsin ihan valtavan mielenkiintosiin ihmisiin muutenki! Omassa sängyssä (tai siis patjalla, olin heittäny mun sängyn menemään hetki sitte...) olin nukkumassa seiskalta aamulla ja hetkeä aiemmin olin ajanu ekaa kertaa ikinä motarilla. Mun elämä on täynnä jänniä asioita nykyään!

Kaikenkaikkiaan viikonloppu Turussa ja Ruisrockissa oli hieno. Suosittelenko muille? Kyllä. Menisinkö uudestaan? En varmaan, mutta never say never.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti