maanantai 12. lokakuuta 2015

Viikonloppu Gold Coastilla

Viime maanantai oli public holiday täällä Australiassa, mikä tarkotti sitä et koska porukka ei mennyt töihin niin suurin osa au paireistakin oli vapaalla. Mähän nyt saan maanantait vapaaks, jos tarvin eli ei sinänsä koskenu mua kummemmin, mut kerranki oli mahis reissuseuraan. Oltiin lähössä suomityttöjen kaa Byron Baylle, mut siinä oli vähän kaikenlaista säätöä, joten laitoin saksalaiselle Sarahille viestiä, et lähtiskö se mun kaa Gold Coastille lauantaista maanantaihin ja se innostu lähteen.

Lauantaina aamupäivästä Sarah nappas meitin tästä kotoota kyytiin ja lähettiin suunnistaan kohti parin suomitytön koordinaatteja. Ne oli siis suuntaamassa myös Gold Coastille, joten otettii ne kyytiin jakamaan bensakulut. No tosiaan laitapa meikäläinen lukemaan karttaa niin hukassa ollaan, varsinki ku kartta (google maps) on saksaks... Kyllä me sit lopulta löydettiin tytöt ja saatiin käännettyä auton keula kohti Gold Coastia. Ois ehkä tosiaan kannattannu ennakoida pidennetyn viikonlopun vaikutus, koska ensinnäki matka sinne kesti melkee tuplat normaaliin liikenteen takia ja toiseks etittii parkkipaikkaa nelkytviis minuuttia, kunnes luovutettii ja jätettii auto maksulliseen parkkihalliin.

Me yövyttii Down Under Hostelin kymmenen hengen sekahuoneessa. Hostelli oli semiuus ja ihan Surfers' Paradisen huudeilla, joten sijainti oli mainio! Henkilökunta oli mukavaa ja avuliasta ja paras oli et kerrossänkyjen alasängyt oli semmosia melkii kahen hengen levysiä ja me ku oltii sielä ekoina ni saatii isot sängyt! Miinusta siitä, et sielei ollu lukittavia lokeroita missää, mut aika huolettomasti mää sielä kamani jätin, kun porukka oli luotettavan olosta plus sieloli valvontakamerat (jotka autuaasti unohdin maanantaiaamuna, toivottavasti respan pojat tykkäs mun nakushowsta...).

Oltiin varattu lauantai-illalle liput Warner Bros. Movieworldin Fright Nightiin. Ne siis pyörii lokakuussa joka pe ja la "normaalin" huvipuiston sulkemisajan jälkeen. Mähän en siis kato kauhuelokuvia, koska saan painajaisia ja muutenki oon ihan pelkuri, mut halusin mennä tonne, koska ei meillä Suomessa oikeen oo vastaavaa :) toi alko kuudelta ja oltiin vähän ennen kuutta siellä. Kun kello löi kuus, alko pimenevässä huvipuistossa pyöriä zombeja ja muita kauhuotuksia. Me päätettiin testata huvipuistolaitteet ekana, koska ne oli menossa kiinni jo ysiltä. Eka mentii semmosee pudotusjuttuu, joka eka nousee korkeelle ja sit yhtäkkiä tippuu vauhdilla alas. Kyllä te tiiätte :D sen jälkee mentii supermiesvuoristorataan. Päihitti kyllä Särkän Tornadon mennen tullen. Toi oli pidempi ja nopeempi ku mikää vuoristorata, missä oon ennen ollu. Mut huisin kiva! Löin kyllä pääni sen tuolin reunaan yhessä kohtaa, mut pikkuvikoja. Noitten jälkeen päätettii testata eka varsinainen kauhujuttu eli labyrintti. Tuolla oli kai neljä erilaista labyrinttia, jotka perustu eri kauhuleffoihin. Me mentii johki zombiejuttuun (Wyrmwood oli leffan nimi, never heard before...). Sinne siis mentiin ryhmissä ja kuljettiin eteenpäi jonossa kädet edellisen olkapäillä. Mulla kävi vähän ikävästi ku mun edessä oleva oli liian nopee ja mun ote irtos ja yhtäkkiä olinki eka. Elämäni kamalin kokemus ku joka nurkan takaa zombeja pomppi naaman eteen ja välillä tuli auto kohti ja välillä pyssynpiippu. Sarah mun takana oli yhtä peloissaan ku mää mut onneks meijän takana oli kaks kivaa tyttöä, joilla ei menny meihin pelkureihin hermo :D ne neuvo aina ku hukkasin tien tai jäädyin tai jotai. Tiia 22v täsmoi. Ne tytöt oli varmaa jotai 16. No kyllä tolle nyt voi jo nauraa.

Päätettii sit et yks labyrintti oli tarpeeks, joten loppuilta meni yleistä tunnelmaa aistiessa, 4d-murhaleffassa (ei sekää ollu ihan fiksuin veto haha) ja friikkishowssa. Toi show oli oikeesti karsee :D sielä oli se äijä Guinnesin ennätyskirjasta kuka on vetänny jotai autoja pelkillä silmäluomiin kiinnitetyillä koukuilla. Se sit nieli miekkoja ja nosteli painoja miekat kurkussa ja muuta. Oli sielä semmonen muikkeliki, joka ahtautu pieneen laatikkoon ja muuta tommosta. Oikeesti toi siis oli hyvä kokemus, mut pelkäsin vaan ihan tosissani. Varmaan ois enempi saanu irti ku ois tuntennu noi leffat ja ollu ihan kikseissä niistä. Meijän ilta päätty Scooby Doo -vuoristorataan, joka oli kiva pehmee lopetus kaikelle sille kiljumiselle (mulloli oikeesti aamulla kurkku kipee sen labyrintin takia!). Puoliltaöin oltii takas Surfers' Paradisella ja löydettii jopa paikka autolle. Oltii molemmat ihan valmiita petiin. Perus au pair, ku väsy alkaa painaa jo ysin uutisten jälkeen... :)

Sunnuntaina mentiin biitsille. Ihan siisteintä ikinä oli uida siellä aalloissa, vähä taas eri meininki ku Ohtakarissa... Aallot oli isoja ja puski jäätävällä voimalla suolavettä nenään ja suuhun. Ei ollu yks tai kaks kertaa ku meinasin päästä biksuistani eroon ja loukkasin mun polvenkin kun jouduin veden alle tekeen vähä kuperkeikkaa. Uinnin jälkeen rauhotuttiin makaamalla rannalla ja ku nälkä yllätti, suunnattii Vapianoo pastalle. Pyörittii Surfers' Paradisen keskustassa ja lopulta suunnattii hostellille suihkuun ja korkkaa mun vesimeloniviini.

Mietittii illan toimintasuunnitelmaa, ku suomitytöt laitto viestii et niitten hostellille vois tulla. Loppujen lopuks ei ees päädytty sinne hostelliin vaan johki puskaan, koska täälä poliisit kuulemma oikeesti sakottaa julkisesti juomisesta. Mentii sit nelistää yökerhoon, jonka nimeä en muista. Musa oli hyvää ja meno kans. Ainut vaa et mua alko taas nukuttaa joskus yheltä mut muut ei ollu vielä valmiita lähtee, joten menin sit nurkkaan lataan mun puhelinta (lol minä). Tuli kulttuuriero taas vastaa ku puol baaria kävi kysyy et oonko ok. "Ei täs mitään, mää oon vaan suomesta ja yksin nurkassa istuminen kuuluu meihin sisäänrakennettuna".

Vihdoin kolmelta päästiin ulos ja olin ilosena suunnistamassa sänkyy, MUTTA tavattiinki jotai pojuja mäkkärissä ja ne kutsu meidät niitten hotellihuoneesee. Nii tosiaan mulla ja Sarahilla oli tasan yks avain, joten ei paljo eri teille lähetty. Mää olin ihan nälkänen ja väsyny, mikä ei oo koskaan hyvä yhistelmä, joten olin ilkeä ja puhuin pötyä. Sanoin pojille et oon venäjältä ja meillä on jääkarhu lemmikkinä. Tytöt tosin paljasti mut. Mää myös moralisoin niille niitten hotellihuoneesta, jossa ne oli oikeesti paskonu sänkyjä ja kaikkee, joten ne ansaitsi sen. Silti ne oli kivoja ja teki mulle pedin, jossa otin lepiä ku muut jutusteli ja joi kaljaa.

Maanantaina oli tarkotus mennä huvipuistoon, mut en saanu itteeni ylös sängystä ennen kello 11. Pidettiin siis biitsipäivä 2. Tähän siis selvennyksenä, et mulla ei todellakaa ollu mitään darraa puolesta viinipullosta, mut se valvominen :D otin pikku päikkärit rannallaki ku Sarah meni uimaan. Mun unentarve on loppumaton.

Loma oli hyvin ihana ja hermoja rentouttava ja tänä viikonloppuna pääsin sit viimein nukkumaan univelat pois. Gold Coastilla tarvii vielä käyä uimassa :)




Tarvis varmaa ryhdistäytyä tässä kuvien ottamisessa... Ei sillä et kokisin mitää velvollisuudentunnetta sen suhtee et tänne pitäs saada kuvia mut ihan ittee varten :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti