keskiviikko 23. syyskuuta 2015

Epälomaviikot

Sunnuntaina olin sopinnu meneväni cityyn kahden uuden suomitytön, Julian ja Jonnan kanssa. Oon halunnut käyä tsekkaamassa State Library of Queenslandin, joten oltiin siis etukäteen sovittu, et mennään sinne.

Heräsin sunnuntaina ajoissa ja käpöttelin parin kilsan päähän Mt Ommaneyn ostoskeskuksee ostaa halvat farkut (koska edelliset hajos Sydneyssä) ja lastenhoitokalsareita varastoon Suomen varalle aleista. Mää siis ihan rakastuin niihin Jay Jaysin legginseihin ja nyt ne oliki jo tullu aleen. Täällä ne on jo ihan liian kuumat, mut onpa Suomessaki jotai kivaa ja rentoa päällepantavaa sitte! Mulla oli vähän bussipysäkki hukassa, joten heitin siinä sitten turhaa aamulenkkiä. Täällä ei ees vielä oo kesä ja mun täytyy oikeesti ihmetellä, miten ihmiset onnistuu pitämään ittensä freeseinä ja hyvännäkösinä näillä asteilla. Ei onnistu multa!

Minä hikipallona bussipysäkillä, kun viimein sinne löysin

Cityssä olin hyvissä ajoin, joten tein kaikkea pikkuhommaa, kuten latasin bussikortin ja ostin donitsin. Mikä biitsikunto? Puolilta päivin "hain" Jonnan juna-asemalta. Musta oli ihan outoa, et mää olinki nyt se joka tiesi ja tunti paikat ja opasti uudempaa. Justhan me pyörittii tuola Miian ja Susannan kans ja olin ihan hölmönä, kun en tienny mistää mitään!

Kirjasto oli iso ja kirjoja paljo, mutta siinä se vähä niinkö oliki, joten ei viihdytty kauaa. Vähän suunniteltii Gold Coastin reissua ja sit suunnattii syömään ja shoppaileen. En kyl ostannu ku kahet arskat. Järkevä ostos, nyt mulla on neljät...

Olin sunnuntaina neljän pintaan kotona ja suoraa hyppäsin hommiin. Näillä oli bbq kahdelle kaveripariskunnalle, joten meitsi sit viihdytti normaalin kolmen sijaan seittemää mukulaa. Tuon kokemuksen jälkeen vastustan ehdottomasti päiväkodin ryhmäkokojen kasvattamista! Nojoo ehkä päikyssä ne muksut ei oo noi pahasti sokerihumalassa ja iltavillissä... Oikeesti oli kyl ihan jees ilta, oli kiva tavata uusia ihmisiä (lapsia tosin, mut on neki mainioita! Mainiompia ku aikuiset!), mulle kannettii ruokaa ja jäätelöö naaman etee enempi ku oisin jaksannu syä ja yks noista äideistä löi vielä kolkyt dollaria kouraa kiitokseks. Sit sain vielä kympin lisää ku heitin ne kotii kahen minuutin päähän. Ei paha.

Asia, josta halusin tässä myös avautua, on lomaviikot. Tää ja ens viikko on siis koululomia täällä ja voin kertoo et au pairille tää on kaikkea muuta ku lomaa... Kolme muksuu ehkä just ja just menis mutku toi opettajaisäkin on kotona ni huhhuh. Ei siinä et isässä mitää vikaa ois mutku lapset tietää isän olevan pihalla ni aina ku kiellän tai komennan ni ne alkaa parkumaan isää ja koittaa karata ulos. Onneks tällä viikolla enää yks päivä jälellä ja sit lähetäänki lomalle Sunshine Coastille jee! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti